Uczniowie klas 4b, 4c oraz 4d wykazali się dużą kreatywnością na lekcjach matematyki. W ramach projektu pod okiem pani Angeliki Szumlańskiej stworzyli swoje własne gry. Zadanie polegało na przygotowaniu w dwuosobowych zespołach planszówki z wykorzystaniem umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki. Konieczne było opracowanie karty zasad oraz rozwiązanie wszystkich wykorzystanych zadań.
Największą popularnością cieszyły się matematyczne odpowiedniki gier takich jak: domino, memory, double, Piotruś czy zwykłe gry planszowe. Wszystkie wymienione gry wykorzystywały umiejętności wykonywania obliczeń kalendarzowych i zegarowych, zamiany jednostek czy działań pamięciowych na liczbach naturalnych.
Na wyróżnienie zasługują bardzo ciekawe i starannie przygotowane prace „Matematyczne Clash Royal” wykonane przez Filipa Mleczko
i Szymona Brożka z 4b wykorzystujące działania pamięciowe, obliczenia kalendarzowe oraz „Matematyczna przygoda” autorstwa Julii Dziaduły i Mateusza Maca z 4b, zawierająca sporo zadań tekstowych. Dużym zainteresowaniem cieszył się quiz „Matematyczne 5 sekund” Julii Ziai i Julii Juras z 4d oraz „Matmiasto” Kaliny Tomali i Antoniego Kulczyka z 4c. Przygotowane gry znajdują się w sali 27, a uczniowie klas czwartych z pewnością wykorzystają je w wolnej chwili.
Planszówki są doskonałym sposobem na urozmaicenie lekcji matematyki, rozwijają umiejętność myślenia strategicznego, planowania i przewidywania konsekwencji podejmowanych decyzji. Ponadto, wpływają korzystnie na rozwijanie wyobraźni przestrzennej, a także uczą logicznego myślenia i pracy zespołowej.
Wszyscy uczniowie wykazali się ogromnym zaangażowaniem i pomysłowością. Gry zostały dokładnie przemyślane i starannie wykonane. Dzieci z zachwytem podziwiały gry stworzone przez swoich kolegów.