Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4-8

a4W dniach 19 – 23 października br. w naszej szkole miał miejsce Tydzień Uczniowskiej SuperMocy (TUS), podczas którego w klasach 4 – 8 zostały zorganizowane zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieli szansę poznać siebie, a przede wszystkim swoje mocne strony. 

Dlaczego ważne jest, aby każdy potrafił wskazać swoje „SuperMoce”? 

Warto znać swoje umiejętności, mocne cechy charakteru – to często dodaje skrzydeł, pobudza do działania, motywuje, powoduje, że zaczynamy wierzyć we własne możliwości.

Co działo się w szkole w ramach TUS?

Od 19 października na lekcjach wychowawczych dyskutowano o swoich mocnych stronach, rozmawiano na temat talentów. Często okazywało się, że uczniowie mają problem z dostrzeżeniem swoich mocnych stron, wtedy pomagali im koledzy, którzy bez trudu wskazywali ich talenty. Zazwyczaj słowo „talent” kojarzyło im się z jakimiś nadzwyczajnymi umiejętnościami. Odkryli, że pomaganie, bycie koleżeńskim i wytrwałym też może być talentem.

Oto lista rozmaitych działań przeprowadzonych w klasach 4 – 8:

  • pogadanki, dyskusje, burze mózgów – których wspólnym celem było odkrywanie naszych mocy i talentów oraz uświadomienie, że każdy z nas je posiada,
  • szukanie inspiracji w rozmaitych filmach („Cyrk motyli”, filmiki przedstawiające talenty uczniowskie) i książkach („Superzwierzaki” Raphaela Martina i Gullaume Plantevila),
  • prezentowanie talentów na forum klasy: układanie kostki Rubika, pokazy sztuk walki, sportowych sukcesów (medale, dyplomy), prezentacja wierszy, opowiadań, rysunków itp.,
  • przeprowadzenie Klasowego Festiwalu Mocnych Stron i Zdolności,
  • wypełnianie różnorodnych ćwiczeń i kart pracy związanych z odkrywaniem swych supermocy np. Kart Superbohatera (supermoc, superwyczyn, superwada i superosiągnięcie),
  • aranżowanie rozmaitych zdjęć (klasowe, indywidualne) z wykorzystaniem zabawnych, a także motywujących gadżetów fotograficznych,
  • tworzenie prac plastycznych np. wydzieranek z papieru, uświadamiających ich twórcom fakt niepowtarzalności i indywidualności każdego człowieka; łapek z zapisanymi własnymi supermocami, jesiennych liści z talentami itp.,
  • wykonanie lapbooków, „Drzew naszych talentów”, „Pudełka szczęścia”, gazetek klasowych.

Podczas zajęć plastycznych uczniowie klas 4 – 7 wraz z pedagogiem szkolnym, tworzyli piórka osobistych supermocy. Wspólne rozmowy pozwoliły uczestnikom zajęć wyłonić indywidualne umiejętności, talenty, sformułować je, a następnie zapisać na narysowanych piórkach. Wszystkie piórka, a było ich naprawdę wiele, przyczyniły się do powstania symbolicznych skrzydeł. Wyeksponowane na szkolnym korytarzu dostarczyły wiele radości podczas wspólnego i indywidualnego pozowania do zdjęć! Taka pamiątka nie pozwoli zapomnieć, że każdy ma jakieś zdolności, a świadomość ich posiadania dodaje skrzydeł i pozwala pofrunąć, sięgać coraz wyżej i osiągać swoje cele.

Innym sposobem uwiecznienia emocji towarzyszącym obchodom TUS były zdjęcia z Fotobudką. Do dyspozycji uczniów i nauczycieli została udostępniona Fotobudka z napisem „Mam supermoc!” oraz foto - karteczki z motywowującymi hasłami typu: „Dam radę”, ‘Wierzę w siebie”, „Jestem super”. Fotobudka i fotograficzne gadżety przygotowane przez przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego i ich Opiekuna, odwiedziły wszystkie klasy, a także świetlicę szkolną.

Interesującą inicjatywą towarzyszącą Tygodniowi Uczniowskich Supermocy był konkurs literacko – muzyczny „Bo jak nie my, to kto?”, zorganizowany przez nauczycielkę muzyki. Dał on szansę na ujawnienie swoich talentów wielu szkolnym twórcom. Teksty piosenek, które napłynęły na konkurs, są bardzo ciekawe i przynoszą sporą dawka pozytywnej energii i motywacji.

Czego nauczyli się uczestnicy TUS?

Można zauważyć, że uczniowie, zdecydowanie łatwiej i szybciej potrafią mówić o swoich słabych stronach. Przestawienie swoich mocnych stron sprawia im wiele trudności. W efekcie podjętych działań uczniowie mogli odkryć swoje mocne strony, budowali poczucie własnej wartości, wzmacniali siebie i swój pozytywny wizerunek. Dzięki Tygodniowi SuperMocy uczniowie Piętnastki mieli wiele okazji, by wyrazić siebie i uwierzyć, że mogą wszystko!

Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8
Tydzień Uczniowskiej Supermocy w klasach 4 - 8