Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3

IMG 20200915 085001 001Kiedy Peter Reynolds napisał książkę „The Dot”, nie myślał pewnie, że poruszy kropkowy świat i to dosłownie. Jest autorem i ilustratorem książek dla dzieci i młodzieży, zdobywcą wielu nagród. Książeczka „The Dot” opowiada o kropce, która zmieniła świat małej Vashti albo o Vashti, która dzięki kropce uwierzyła w siebie. Książka została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków oraz wydana alfabetem Braille’a. Napisana jest bardzo oszczędnie, znakomite rysunki pozwalają nawet małym dzieciom, które nie potrafią czytać, polubić dziewczynkę, główną bohaterkę utworu.

 

Na podstawie tej historii powstał krótki film rysunkowy. Kropka z książeczki o Vashti stała się pretekstem do zorganizowania wielkiej światowej akcji – Międzynarodowego Dnia Kropki. Od 2008 roku, 15 września obchodzi się International Dot Day. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie, nauczyciele, bibliotekarze, pracownicy instytucji kultury na całym świecie organizują tego dnia wiele działań, które pomagają dzieciom odkryć talenty, poznać ich mocne strony i je zaprezentować. Motywem przewodnim jest kropka.

Również w naszej szkole 15 września 2020 r. kreatywnie świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Kropka, choć to niepozorny znaczek, stała się pretekstem do wielu zabaw, rozmów, wspólnych działań. Symbolizowały to stroje uczniów – w kropki i groszki.

Na początek, dla przypomnienia, dzieci obejrzały okolicznościowy filmik o Vashti. Potem odbyły się pogadanki o talentach i „mocnych” stronach każdego ucznia. Niektórzy z nich z zapałem prezentowali swoje zdolności i umiejętności. Następnie odbyły się ćwiczenia ruchowe np.: „Kropkowe zabawy”, podczas których uczestnicy zdobywali kropki  za ich prawidłowe wykonanie i naklejali na buzie w formie piegów. W niektórych klasach, podczas zajęć dzieci odgadywały rebusy i zagadki oraz odszyfrowywały ukryte powiedzenia z kropką, tworzyły opowiadania i historyjki o kropce.

Po wspólnych ćwiczeniach ruchowych i umysłowych, zostały zorganizowane kreatywne zajęcia plastyczne. Były to: „Kolorowe kropki”, „Sowa i kropeczki”, „Jesienne drzewo z kropek”, „Kropkowe zwierzaki – cudaki”, „Wszechświat z kropek”, „Kropka – plama”, „Magiczna kropka”, „Marzenia się spełniają”, „Ożywianie kropek” – dorysowywanie kropkom różnych elementów, „Kropkowe mozaiki” – wyklejane plasteliną płyty CD.

Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3
Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach 1-3

 

 

 

Międzynarodowy Dzień Kropki upłynął bardzo szybko, w radosnej i twórczej atmosferze, a radość dzieci i satysfakcja z wykonanych zadań były największą nagrodą dla organizatorów.